GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dimecres, 16 d’agost del 2017

915.- Relacions familiars

915.- Abel, Benet, Carles i David s’han trobat en un dinar familiar i, lògicament s’han posat a parlar de la família. L’Abel, dirigint-se a Benet, diu: «Carles té el mateix parentiu amb David que jo tinc amb tu» i en Benet respon: «Ja ho sabia. De fet, la teva relació familiar amb David és la mateixa que Carles té amb tu però diferent de la que jo tinc amb ell». Podeu determinar com estan emparentats els quatre homes?

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Carme Rosanas "

2 comentaris:

Carme Rosanas ha dit...

Ho provo a veure si em faig un embolic o desfaig l'embolic.

Abel és l'avi del Benet
En Carles és l'avi del David.
L'Abel és el pare del David
En Carles és el pare de l'Abel
I possiblement en Carles sogui el besavi d'en Benet.

O sigui podrien ser 4 generacions:

Carles (besavi del Benet, avi del David i pare de l'Abel)
Abel (pare del David, avi del Benet i fill d,en Carles)
David ( pare d'en Benet, fill de l'Abel i net d,en Carles)
Benet (fill del David, net de l'Abel i besnet del Carles)


McAbeu ha dit...

CARME: Embolic desfet i aclarit. La teva solució és ben correcta: "Són quatre generacions de la mateixa família: avi, pare, fill i net. Carles és el pare d’Abel, Abel és el pare de David i David és el pare de Benet". Felicitats!! :-))

Publica un comentari a l'entrada